אדריכלות ישראלית - גיליון 123
Light - Functional Aesthetics אדריכלותישראלית Architecture of Israel # 123 November 2020 8 | | על ידי 1948- המוזיאון בעין חרוד ע״ש חיים עטר, שתוכנן ב אדריכל שמואל ביקלס, מהווה דוגמה מעולה לניצול האור הטבעי המסונן, באולם התצוגה הראשי והן בחללי התמך שבהם משחקי האור החודר מן החוץ מעשירים את חוויית החלל. מבנה הכניסה, החנות, המשרדים וסדנה על שם דודו גבע תוכננו בהמשך על ידי ידי עדה כרמי. בסוף שנות התשעים תוכננו מחדש ספריית מאיר אגסי וקפה ביקלס על .) Ion Nanu אדריכל יון ננו ( צילום: רן ארדה למשמעות הכפולה של האור - הן כמרכיב פונקציונלי והן כמרכיב אסתטי המחולל תגובה רגשית. בהתאם לכך, המערכות החכמות מבדילות באופן קטגורי בין אור לבן ו״קר״ המדמה אור יום, לבין אור צהוב ו״חם״ המשמש בדרך כלל ליצירת אווירה, תוך הבלטה ״אמנותית״ של פרטים ליצירת תגובה רגשית מבוקשת, כגון אינטימיות, רוגע, סערת חושים או עומק מרחבי. הפופולריות ההולכת וגוברת של המערכות האוטומטיות הנדלקות מעצמן כאשר LED באה לידי ביטוי בנורות כמות האור הטבעי פוחתת (למשל בתאורת רחוב), נורות הנטענות באור הטבעי ונדלקות כאשר הוא פוחת, כמו גם נורות המשנות את צבען בהתאם למתח החשמלי, כאשר הן מעניקות לסביבה דינמיות או אפקט אמנותי (הארת גשרים, מבנים או פסלים סביבתיים).
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=