אדריכלות ישראלית - גיליון 134

2023 אוגוסט 134 כשאדריכלים לבשו חליפות אדריכלות ישראלית 69 | | | בנייה, כדי לאפשר לצה״ל לאייש את שולחנות השרטוט הכבדים באגף הבינוי, אינן מתעדכנות והופכות למקום התנסות מעניין? ואשר לאדריכלים עצמם: ברור שבמצב הקיים יש צורך בעדכון מאסיבי של תוכניות הלימוד בבתי הספר לאדריכלות, בהתאם למגוון תחומי ההתמחות הקיימים במרחבי המקצוע חסר הגבולות. ברור שלא כל אדריכל אמור להיות רעיונאי הממציא חדשות לבקרים גימיקים שיווקיים; חלקם עשויים להתמקצע בהכנת תוכניות עבודה, תוך הפקת המרב מיכולות המחשב (בדומה להנדסאים או במקביל להם), או להתמחות בטיפולוגיה המאפיינת מבנים ייעודיים - כגון בתי ספר, בתי חולים ובתי בריאים. עדכון מערכות הלימוד השונות עשוי להקטין את התלות ביועצים שלא תמיד יודעים טוב יותר מהאדריכלים עצמם, כגון ״יועצים לבנייה ירוקה״ (כאילו שיש אדריכלות נכונה שיכולה להתעלם מהשפעת מזג האוויר על המבנה), מיגון מבנים, טיפול בתקני האש, הקפדה על אלפי התקנים המחייבים (בצדק או שלא), ובעיקר - ייתור הצורך במנהלי פרויקטים (שמרביתם כיום אינם אדריכלים), אך משתלטים למעשה על ניהול הפרויקט, מה שהיה עד לא מזמן תפקידם העיקרי של האדריכלים, מעצם היותם מתכנניו. אין ספק שהתאמת תוכניות הלימודים למציאות התכנונית (המסובכת) בישראל, עשויה לעזור לאלפי האדריכלים הנפלטים מן המקצוע בתסכול, להתברג מחדש באינספור הפעילויות שהמקצוע מעניק, ושעל רכישת הזכות לעסוק בו הם עמלו לפחות כשמונה שנים. תרמו לאיסוף החומר למאמר בעלי שם ותואר שחששו להביע את דעתם בגלוי באווירת חוסר הוודאות. וכל הנאמר בו באחריות הכותב בלבד. Leading schools of architecture around the world promote enrichment programs for high school students as part of their efforts to recruit future talented architecture students. Above: Participants in high school student enrichment activity at the University of Illinois, Chicago Right page: High school students planning of the Future Home at UCLA - the University of California, Los Angeles

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=