אדריכלות ישראלית - גיליון 136

אורח העונה - לונגי אדריכלים, פרו 65 | | | 2024 פברואר 136 אדריכלות ישראלית המרכז לפרשנות הרומנסק, לוסאדה, פורטוגל המתחם המתבסס על עקרונות האדריכלות הרומנסקית הפורטוגזית המסורתית, ממוקם במרכז סמוך לכנסיית ,Praça das Pocinhas הכפר ויוצר מוקד עירוני חדש, שנועד Senhor dos Aflitos להוות מרכיב מקשר בין העבר וההווה. הרעיון הוא לבטא את הלכידות הרומנסקית האופיינית באמצעות שבעה מבנים בעלי ממדים שונים, כל מבנה מהווה חלל תצוגה עצמאי, והקשר המקורה ביניהם יוצר חלל אקראי דמוי רחוב כפרי. , בסמוך 1954 לואיס לונגי נולד בעיר פונו בשנת לאגם טיטיקקה, האגם הקדוש לאינקה שנחשב למקור תרבותם - קרוב מאוד לנוף האלטיפלאנו שבו הוא גדל. בהיותו ממוצא איטלקי, לונגי חש קירבה לעמיי קווצ'ואה ואיימרה, שחיברו אותו רגשית למורשתם המקומית והמסורות המפוארות שלהם, שיסודותיהם התערערו על ידי התרבות המערבית ההגמונית. תרבות האינקה שגשגה ברמות הפרואניות , כאשר המאפיין האדריכלי 13- בראשית המאה ה המוכר ביותר שלה היה הבניין המלבני ללא קירות פנימיים, והקירוי נעשה באמצעות קורות עץ וסכך. קיימות מספר וריאציות הכוללות גגות משופעים עם גמלונים (בעיקר בהשפעת הכיבוש הספרדי), כאשר הפנים כלל מספר חדרים בעלי קיר משותף, שנפתחו בצידם הארוך לצדדים. עיקרון חשוב באימפריית האינקה חסרת השווקים היה, שהתפקוד המסחרי נעשה בה במידה רבה ללא כסף, בעוד חילופי הסחורות והשירותים התבססו על החלפות בין יחידים, קבוצות או שליטי האינקה. כתוצאה מכך, מאפיינים רבים שהיו נפוצים באדריכלות העולם המערבי העתיק, אינם קיימים ,1532 בה, למעשה עד הכיבוש הספרדי בשנת כאשר באדריכלות הפרואנית הנקייה, החלו להשתלב מאפיינים ושיטות בנייה מערביים, חלקם הגדול היה נפוץ כבר אז בשאר ארצות אמריקה הדרומית. לואיס לונגי למד אדריכלות באוניברסיטת ריקרדו Juvenal פלמה בלימה, בסטודיו לעיצוב בהנחיית את לימודי התואר 1984 וסיים בשנת Baracco השני בעיצוב אדריכלי ופיסול באוניברסיטת פנסילבניה. הוא למד אנימציה ממוחשבת בבית 1991 בשנת הספר לעיצוב של אוניברסיטת הרווארד בבוסטון, אותה הוא יישם בהמשך באדריכלות האמנותית שלו ובאדריכלות נוף. בהמשך, לונגי עבד עם אדריכלים בעלי שם עולמי, , וכמה מתלמידיו B.V. Doshi, Adele Santos כמו של לואי קאהן בפילדלפיה, ביניהם מרשל מאיירס ודייויד סלוביץ'. לאחר שלמד וחי מחוץ לפרו (ארצות הברית והודו) שנה, לונגי חש את "קריאת האבות" 15- במשך כ ואת הצורך לחזור למולדתו כדי לשחזר את מהות האדריכלות שהשפיעה רבות על מולדתו,. במסגרת זו הוא פיתח סוג של ״אדריכלות אינקה עכשווית״, כדי לאחות מחדש את החוטים הקרועים המחברים אותו איתם בכלל, ועם פרו בפרט. 2010 על פעילות זו לואיס לונגי זכה בשנת במדליית זהב לאדריכלות מטעם המכון הפרואני לאדריכלות. Pachacamac House Jatosisa, Lima, Peru Above: East Facade Right page: Aerial view facing the agricultural scenery in the north, glass-walled volume Drawings: first floor plan and longitudinal section LONGHI ARCHITECTS Project team: Veronica Schereibeis, Carla Tamariz, Christian Bottger Construction: Héctor Suasnabar / Longhi Design Built Photography: Juan Solano

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=