אדריכלות ישראלית - גיליון 138
גיליון 138 |
I |
דבר העורך
דמוסתנס והצפרדעים
------------------------------------ דמוסתנס שנחשב לגדול נואמי אתונה בעת העתיקה, התחיל את דרכו כנער מגמגם, חלשלוש ובעל תסמונת טורט שהתבטאה בתנועות גוף בלתי רצוניות. חברים מהשכבה שלו מספרים שכדי להיפטר מהגמגום הוא התאמן שעות מול גלי הים כדי להנמיך את קולו הצעקני עד שנהיה לו קול עמוק וסמכותי; וכדי להימנע מהתנועות הבלתי רצוניות, הוא תלה על כתפו חרב חדה שפצעה אותה בכל פעם שהיא קפצה לו. |
2 |
אורח העונה
פאביו פריירה נבס, פורטוגל/שוויץ
------------------------------------ האדריכל הפורטוגלי פאביו פריירה נבס זכה בשנת 2009 בפרס "האוניברסיטאות SECIL״ במסגרת לימודיו במכון האוניברסיטאי של ליסבון, כאחד מחמשת הסטודנטים הטובים ביותר בתחום האדריכלות בפורטוגל. לאחר שרכש ניסיון מקצועי במשרד ״ברביני אדריכלים״ בליסבון, הוא עבר בשנת 2011 לעיר Chur שבשוויץ במסגרת שיתוף פעולה עם קורינה מן, ולאחר מכן, עבר לציריך כדי לעבוד אצל Weberbrunner אדריכלים. |
8 |
סקרנות
סיקור תחרויות, פרסים, אירועים, ותערוכות |
26 |
פרופיל העונה
רוזן ליננברג אדריכלים
------------------------------------
ניסיונות שונים להגדיר את המונח ״אדריכלות אורגנית״, נתקלים מן הסתם בקונפליקט שבין ״טבעי״ למלאכותי, כלומר בין מצב אקראי לכאורה, לבין מצב מתוכנן. בעוד שהמונח אורגני משקף את מערכות הסדר הסימביוטיות של הטבע, אדריכלות היא תמיד התערבות כלשהי בסדרי הטבע ולפיכך היא לא בהכרח מועילה. |
40 |
חומר לעבודה
חומרי בנייה חכמים
------------------------------------
חומרי בניין חכמים נועדו לשפר את יעילותם, עמידותם ותאימותם לסביבה, במיוחד חומרים מקומיים שנאלצים להתחרות עם יבוא זול יחסית של חומרי בנייה מיובאים.בשנים האחרונות חלה התפתחות עצומה בייצור חומרי בנייה מרוכבים - כאלה העשויים משילוב של מספר חומרים, כאשר כל אחד מהם תורם את תכונותיו הייחודיות לצרכים הספציפיים של המבנה. עם כל המעלות של חומרים שכאלה, זהותם הגלובלית מקטינה במידה רבה את מאפייני הזהות של המקום, במיוחד כאשר יישומם הקל יחסית חוסך שעות עבודה וכוח אדם של בעלי מקצוע שרכשו את מיומנותם מדור לדור. |
62 |
חומר למחשבה
קומפוזיציות צבעוניות
------------------------------------
ההבחנה שמבעים ויזואליים אינם פסיביים, אלא פעולות אקטיביות המצפות לתגובה כמו כל יצירה אמנותית, נדונה בהרחבה על ידי פילוסופים אמפריציסטיים מן המאה השבע עשרה שמונה עשרה, כמו ג׳ון לוק הבריטי שפיתח את נושא הטקסטולוגיה, וג׳ורג׳ ברקלי האירי שטען שאמות השיפוט שלנו מבוססות על ניסיונות קודמים שאנחנו צוברים במהלך חיינו. שניהם דיברו למעשה על תהליכים תחושתיים, כלומר, יצירה אדיטיבית המתפתחת תוך כדי עשייה, כערך סובייקטיבי מוסף. על רקע זה, הגישה הזאת הובעה במאה העשרים באופן בולט בזרמים השונים של האמנות המודרנית, תוך הדגשת תפקיד הצבעים בתהליך העיצוב, ובעיקר באינטראקציה הוויזואלית המתרחשת ביניהם, וביניהם לבין המתבונן. |
74 |
AI # 138 |
90 |
editorial
demosthenes and the frogs
-----------------------------------
Considered to be the spectacular orator of Athens, Demosthenes began his way as a stuttering boy, with Tourette syndrome that caused him involuntary body tics. Friends from his class tell us that in order to get rid of the stuttering he trained for hours in front of the sea to lower his screaming voice until he achieved a deep and authoritative tone, and to avoid the involuntary movements, he hung a sharp sword on his shoulder that wounded it every time he twitched. |
89 |
food for thoughtcolorful compositions
------------------------------------
The distinction that visual expressions are not passive, but rather, are active and waiting for artistic response was widely discussed by 18th -century impressionist philosophers, such as British John Luke, who developed the idea of textology, and and Irish George Berkeley who claimed that each creation is the mother of previous attempts made throughout one’s life. Both have talked about sensory processes where "work" evolves while "making" is an added subjective act. |
85 |
food for worksmart building materials
------------------------------------
In recent years there has been huge development in the production of composite materials - those made of a combination of several materials, each contributing its beneficial characteristic to a specific requirement of the building. With all the benefits of such materials, their global availability and identity greatly diminish the characteristics of the local identity of place, not to mention that their simple implementation can save work time of local conventional workers. |
72 |
Profile of the season
organic architecture - Ron Rozen Itay Linenberg Architects
------------------------------------
Various attempts to define the term "organic architecture" naturally encounter the built-in conflict between "natural" and artificial, that is, between a seemingly free situation, opposed to a planned one. While the term “organic” reflects the symbiotic arrangement of systems concerning nature, architecture is an intervention – and not a necessarily beneficial one |
59 |
curiosity
competitions, awards, events, and exhibitions |
38 |
guest of the seasonFábio Ferreira Portugal / Switzerland
------------------------------------
Fábio Ferreira Neves is a Portuguese architect based in Zürich. Graduating in 2009 from ISCTE – University Institute of Lisbon, he won the Secil Universities Award as one of the five best architecture students in Portugal. Following his professional experience at Barbini Arquitectos in Lisbon, he moved, in 2011, to Chur, Switzerland, to collaborate with Corinna Menn and then to Zürich to work with Weberbrunner Architekten. |
25 |
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=